Monographie und Sammelband:

Ross, Sarah (2015)
Hear a New Voice: The Emergence of Jewish-Feminist Song-Writing in late 20th century America, (inkl. Notenedition des Jewish-Feminist Songbooks) Waltham, Mass.: Brandeis University Press. (IN VORBEREITUNG)

Ross, Sarah, Gabriel Levy und Soham Al-Suadi (2013).
Judaism and Emotion: Texts, Performance, Experience. New York: Peter Lang.

 

Artikel (Peer-Reviewed) und Buchkapitel:

 

Ross, Sarah (2014).

“The Jewish-Feminist Songbook: 40 Jahre Amerikanisch-Jüdischer Feminismus in Liedern”, in: Schweizerischen Volkskunde, Heft 103 (Im DRUCK)

 

Ross, Sarah (2014).

“Sense or Absence of Nationalism: Searching for a Swiss National Essence in Jewish Music”, in: Ursula Hemetek, Essica Marks, and Adelaida Reyes (eds.), Music and Minorities – Research, Documentation and Interdisciplinary Study of Minorities from around the World. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholar Press. (Forthcoming)

 

Ross, Sarah (2014).

„Musikalische Grenzgängerinnen: Wie Frauen den Kanon amerikanischer synagogaler Musik neu bestimmen“, in: Beatrix Borchard (Hrsg.), 10 Jahre MUGI. Erfahrungen und Ergebnisse. Georg Olms Verlag. (Forthcoming)

 

Ross, Sarah (2014).

„Jüdische Klangwelt Schweiz“, in: Jacques Picard und Zsolt Keller (Eds.), Jüdische Bildwelten in der Schweiz .(Forthcoming)

 

Ross, Sarah (2013).

„Shofar Gadol: Jüdische Musik auf dem Schweizer Nationalinstrument“, in: Oliver Krämer und Martin Schröder (Hrsg.), »Hebt man den Blick, so sieht man keine Grenzen« Grenzüberschreitungen als Paradigma in Kunst und Wissenschaft. Festschrift für Hartmut Möller zum 60. Geburtstag. Essen: Die Blaue Eule, S. 135-142.

 

Ross, Sarah (2012).

“Jiddischer Tango: ‘so easily assimilated’”, in: The Norient Academic Journal, 7. Sept. 2012, http://norient.com/academic/jiddischer-tango.

 

Ross, Sarah (2012).

“Translating American-Jewish Feminism through Mediterranean Music: Reflections on Consuelo Luz’s Compositions within the Context of Crypto-Jewish Tradition”, in: Journal of Mediterranean Studies: History, Culture and Society in the Mediterranean World, Vol. 21 (2), 303-320.

 

Ross, Sarah and Britta Sweers (2012).

“A Blank Field of Musical Traditions? (Re-)Constructing Ethnomusicology in Contemporary Switzerland”, in: Musical Traditions: Discovery, Inquiry, Interpretation, and Application: XXVI European Seminar in Ethnomusicology, Budapest: HAS, Research Centre for the Humanities, 89-115.

 

Ross, Sarah and Theresa Beyer (2012).

“Diversität crescendo!”, in: Schweizer Musikzeitung, Nr. 3/März 2012, 23.

 

Ross, Sarah and Theresa Beyer (2012).

“’Diversität’ – einem Schillerenden Begriff auf der Spur, in: Schweizer Musikzeitung, Nr. 1/Januar 2012, 51.

 

Ross, Sarah (2011).

“What Would Miriam Sing?“ Die Prophetin Miriam als Vorbild und Inspiration Jüdisch-Feministischer Ritualmusik, in: Hartmut Möller und Martin Schneider, Musik | Kultur | Wissenschaft, Essen: Blaue Eule Verlag, 19-42.

 

Ross, Sarah und Britta Sweers (2010).

„Mit jüdischer Musik durch das Jahr“, in: Musik und Bildung, 3.10, 54-59.

 

Ross, Sarah (2010).

"Ethel Leginska", in: A. Kreuziger-Herr and Melanie Unseld (ed.). Lexikon Musik und Gender, Kassel: Bärenreiter Verlag, 330-331.

 

Ross, Sarah (2010).

"Jocelyn Pook", in: A. Kreuziger-Herr and Melanie Unseld (ed.). Lexikon Musik und Gender, Kassel: Bärenreiter Verlag, 432.

 

Ross, Sarah (2010).

"Musik für Frauen", in: A. Kreuziger-Herr and Melanie Unseld (ed.). Lexikon Musik und Gender, Kassel: Bärenreiter Verlag, 227-28.

 

Ross, Sarah (2010).

“Die sinnliche Erfahrbarkeit Gottes. Zur Ästhetik jüdisch-feministischer Musik in den USA”, in: Anja Brunner und Michael Parzer (Eds.). pop: aesthetiken: Beiträge zum Schönen in der populären Musik, Werkstatt Populäre Musik, Bd. 2, Innsbruck, Wien, Bozen: Studienverlag, 113-138.

 

Ross, Sarah (2010).

"How Does One Sing to a God Who Isn't the Lord? Sacred Singing in American-Jewish Feminism", in: Musiké. International Journal of Ethnomusicological Studies, Vol.2, 201-216.

 

Ross, Sarah (2008).

"Kantoren für Europa", in: Jüdisches Berlin, 11. Jhrg. Nr. 107, pp. 20-21.